Trainingsregels

  1. Iedereen is op tijd en blijft tot het einde van de les. Kom je te laat of moet je eerder weg, dan meld je dat. Kun je niet trainen dan meld je je af op info@kwiekwormer.nl
  2. Als je naar de les c.q. training komt, ben je gemotiveerd. Je kunt moe zijn, niet zo fit of je dag niet hebben. Echter heb je geen zin, meld je dan af. Het is voor niemand leuk om te werken met iemand die niet gemotiveerd is.
  3. Tijdens de training draag je geschikte gymkleding. Bij het turnen en de acrogym houdt dit in dat je een pakje draagt, met eventueel een broekje, of een broekje met een hemdje dat strak zit. Losse shirts zijn hier onveilig en kunnen niet gedragen worden. Bij het freerunnen en de gymkids moet je stevige gympen hebben en een (ruim) t-shirt met korte of lange trainingsbroek.
  4. Tijdens de trainingen zitten je haren in een knot (Acrogym) of staart (Turnen/Acrogym/Freerunnen) Dit vindt niet iedereen lekker zitten en dat is begrijpelijk maar met los haar kan je je niet concentreren op de training omdat je de hele tijd je haar uit je gezicht moet vegen. Het is dus niet veilig om met los haar te trainen. Dit geldt ook voor jongens met lang haar.
  5. De trainers zetten de training op, maken trainingsschema’s voor alle teams/gymnasten/freerunners en zorgen voor de inhoud van de les. Heb je op- of aanmerkingen, wil je graag andere elementen trainen of ben je het ergens niet mee eens? Meld dit dan zélf bij de trainer.
  6. Iedereen laat de zaal netjes achter. Flesjes water in de zaal is prima, maar neem ze dan ook na de training weer mee of gooi ze weg. Het is niet de bedoeling dat een ander jouw afval moet opruimen! Laat ook de kleedkamers netjes achter. Gooi papiertjes, blikjes en ander afval in de prullenbak.
  7. Ouders mogen de eerste en laatste 10 minuten van de les bijwonen. Ouders kunnen boven op de tribune de verrichtingen van hun kinderen bewonderen en niet in de zaal omdat dit de kinderen kan afleiden en voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
  8. Het komt wel eens voor dat iemand een vriendje of vriendinnetje mee wil nemen naar de les. Dit mag best een keer míts er gewoon getraind wordt. Vraag het altijd even van te voren, want de laatste les voor een wedstrijd is bijvoorbeeld niet zo handig. Een vriendje/vriendinnetje meenemen om aan de kant te kijken kan natuurlijk bijna altijd, wanneer dit van te voren wordt overlegd en het niet ten koste gaat van de training.
  9. Meld blessures voor de les zodat hier rekening mee gehouden kan worden! Niets is zo vervelend als een trainer die zegt dat je je best niet doet, terwijl je eigenlijk ergens last van hebt! Geef het ook vooral aan als er tijdens de les een blessure op komt zetten, zodat we je les kunnen aanpassen en we blessures zo veel mogelijk voorkomen of in elk geval niet erger maken!
  10. Natuurlijk staat het plezier bij G.V. Kwiek voorop tijdens al onze lessen. Maar ook veiligheid is heel belangrijk. Nu lijkt het hierboven alsof de regels wel heel erg streng zijn, en dat is ook wel zo. Bij de selectie trainingen en het freerunnen zijn we natuurlijk strenger dan bij de recreatiegroepen en de gymkids, maar als iedereen zich aan deze regels houdt blijft sporten bij G.V. Kwiek leuk, gezellig, uitdagend en veilig !